Paikalliset

SaiPa-brändi laajenee salibandyyn – Lappeenrannan salibandyseurat yhdistyvät

SaiPa nähdään jatkossa myös salibandykentillä.

SaiPa Salibandy

Lappeenrantalaiset salibandyseurat NST Lappeenranta ja Pontuksen Nouseva Voima (PoNoVo) ilmoittivat keväällä 2019 aikomuksestaan perustaa Lappeenrantaan täysin uusi seura, jonka alaisuuteen molemmat siirtyisivät rakentaakseen yhdessä paikallisen salibandyn uutta tulevaisuutta. Ensimmäinen virallinen julkistus asian tiimoilta on uuden perustettavan seuran nimi - SaiPa Salibandy.

Salibandyseuran perustamisen myötä SaiPa-brändin merkitys kasvaa entisestään myös valtakunnallisella tasolla, sillä SaiPan näkyvyys laajenee uusiin ympäristöihin ja halleihin ympäri maakuntaa ja koko Suomea.

Neuvottelut Liiga-SaiPan ja projektin ohjausryhmän välillä sujuivat alusta asti hyvässä yhteishengessä ja nopealla aikataululla. Yhteinen näkemys asiasta löytyi helposti. Molemmat osapuolet näkevät paljon saavutettavia hyötyjä yhteistyön seurauksena. SaiPa-tuotenimen ja -brändin markkinoinnillinen käyttöoikeus on Liiga-SaiPa Oy:llä, mutta uusi seura saa luvan käyttää SaiPa-liitettä nimessään, sekä SaiPan Sputnik-logoa.

Projektin edetessä NST:n ja PoNoVon nimeämä ohjausryhmä kävi läpi useita eri malleja seuran nimeksi ja brändiksi. Mietinnässä oli noin kymmenen erilaista vaihtoehtoa ja näiden vaihtoehtojen joukosta yhteistyö SaiPan, Etelä-Karjalan tunnetuimman urheilubrändin kanssa nousi ehdottomaksi ykkösvaihtoehdoksi.

Liiga-SaiPa Oy:n toimitusjohtaja Jussi Markkanen on Iloinen, kun SaiPa-brändin alle liittyy ensivaiheessa yli 800 uutta jäsentä.

– Olemme todella iloisia ylpeästi keltamustan SaiPa-perheen merkittävästä kasvusta jatkuvasti suosiotaan nostavalla lajilla. Näemme yhteistyössä paljon lajirajoja ylittäviä mahdollisuuksia ja synergiaetuja. SaiPa palaa taas monilajiseuraksi, jota olimme myös historiamme alussa, Markkanen kommentoi

Yhdistymisprojektin ohjausryhmän puheenjohtaja NST Lappeenrannan Ville Kuusela on tyytyväinen, kun palapelin ensämmäinen tärkeä palanen saatiin sovittua.

– Yhteistyö on ollut koko tämän projektin yksi pääteema ja tämä yli lajirajojen tapahtuva yhteistyö sopii uuden seuran arvomaailmaan erinomaisesti. Olen todella iloinen, että saimme toimijoiden välille yhteistymmärryksen siitä, miten voimme olla yhdessä vieläkin enemmän. NST ja PoNoVo saavat näin hienon uuden kodin, jossa voimme jatkaa työtä ja viedä salibandyä taas eteenpäin Etelä-Karjalan alueella. Toivon, että uusi seura koetaan meidän alueen yhteisenä juttuna jatkossa entistä vahvemmin. Saimaan Pallohan sopii nimenä mitä parhaiten Salibandyn brändiksi.

PoNoVo ry:n puheenjohtaja ja projektin ohjausryhmän jäsen Kimmo Hanninen näkee päätöksen pelkästään hyvänä asiana.

– Tämä oli kaikin puolin paras ratkaisu. SaiPa-brändin tuntevat Etelä-Karjalassa ja muualla Suomessa varmasti kaikki – varsinkin palloilulajeja seuraavat. Kehitämme yhdessä SaiPan kanssa varmasti paljon uusia yhteistyötapoja ja malleja matkan varrella jo suunniteltujen lisäksi, varsinkin nyt kun pääsemme aloittamaan työstämisen täydellä teholla. Yhteisestä matkasta on varmasti hyötyä molemmille osapuolille Todella suuri kiitos SaiPalle yhteistyöhön sitoutumisesta. Tie Yhteistyö on meillä ollut projektin kantava teema alusta lähtien, sillä yhdessä olemme enemmän.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Lisää aiheesta

Tero Lehterä jatkaa SaiPan päävalmentajana – käyttivät molemminpuoleisen option tulevasta kaudesta19.11.2019 17.37
SaiPassa kiekkoilleelta Heikki Juseliukselta omakustanneteos "Jääkiekolla kyllästetty mies"22.10.2019 13.38

Etusivulla nyt

Uusimmat: Paikalliset

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat