Paikalliset

Dark Ride Brothers ja goSaimaa yhteistyöhön: "kertoo aidosti omaa Saimaa-tarinaansa"

Kuvituskuva.

Lari Heikkinen

Eteläkarjalaisten kuntien ja yrityksien omistama goSaimaa ja vuodesta 2015 toiminut suomalais-saksalainen Dark Ride Brothers vievät Saimaata maailmalle yksissä tuumin. Osapuolet ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Dark Ride Brothersin vahva sosiaalisen median läsnäolo valjastetaan Saimaan alueen vahvuuksien esille tuomiseen.

– Olemme tästä yhteistyöstä erittäin tyytyväisiä ja löysimme yhteisen sävelen todella nopeasti. Saimaa on upea tuote ja se on näkynyt esimerkiksi sosiaalisen median päivityksissämme alusta saakka, Vesa Winberg Dark Ride Brothersista sanoo.

Dark Ride Brothersin on ollut taipaleensa alusta saakka sosiaalisessa mediassa läsnä ja nyt partneriksi saadaan goSaimaa. Kaikkiaan eri palveluissa bändillä on yli 20 000 seuraajaa.

– On tietysti erinomaista, että Dark Ride Brothers on tunnistanut Saimaan upean käräktäärin osaksi heidän tekemisiä ja bändi näkee matkailun yhteismarkkinoinnin myös bändin omana markkinointi-välineenä, kertoo goSaimaan johtaja Juha Sorjonen.

– Tärkeää tässä on, että DRB kertoo aidosti omaa Saimaa-tarinaansa ja vie Saimaan visuaalisesti vahvaa viestiä eteenpäin omilla ehdoillaan ja keinoillaan omissa kohderyhmissään. Mielenkiintoista on nähdä millaisia reaktioita DRB:n Saimaa-viestit synnyttävät esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

Sorjonen pitää tärkeänä myös sitä, että matkailua edistävän yhtiön ja bändin yhteistyö on hyvin ainutlaatuista.

– Tämä todella on monella tapaa uudenlainen avaus.

Dark Ride Brothers keikkailee Suomen lisäksi tänä kesänä Saksassa, Italiassa ja Sveitsissä. Juhannusviikolla bändi aloittaa toisen kiertueensa Saksassa ja tällä kertaa ohjelmassa on kahdessa viikossa 14 keikkaa. Saimaa on mukana näkyvästi.

– Meillä on goSaimaa mukana ja näkyvyyttä on luvassa runsaasti. Esimerkiksi Imatran ystävyyskaupunki Salzgitterissa soitamme pääesiintyjänä Altstadt-festivaaleilla ja goSaimaa-logot tulevat näkymään isosti, Winberg sanoo.

goSaimaan ja Dark Ride Brothersin yhteistyö käsittää myös yhteistä näkymistä matkailualan tapahtumissa.

– Esimerkiksi ensi vuoden tammikuun Matkamessuilla Helsingissä on hieno mahdollisuus näkyä yhdessä showcase-esiintymisten kautta valikoiduille kohderyhmille, Sorjonen kertoo.

Alkuvuoden tammi–toukokuun aikana Etelä-Karjalan alueella on vieraillut noin 150 matkanjärjestäjää ja median edustajaa. GoSaimaa tekee yhteistyötä alueen tapahtumatuottajien kanssa muun muassa näkyvyyden ja sisältömarkkinoinnin kautta.

Yhteismarkkinointi perustuu kumppanuuksiin. Tällä hetkellä muun muassa Finnarin kaikilla kaukolennoilla on 12 kuukauden ajan levityksessä 36 minuutin mittainen dokumentaarivideo alueesta.

Vuonna 2018 goSaimaan sivustolla vieraili reilu 950 000 käyttäjää, istuntoja kirjattiin puolestaan lähes 1,4 miljoonaa. Istuntojen määrä kasvoi 15,4 prosenttia. Sivuston suurin käyttäjäryhmä ovat venäläiset ja kotimaiset matkailijat. Sivustolla vieraili myös muun muassa saksalaisia ja italialaisia tutkimassa Saimaan alueen matkailutarjontaa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Paikalliset

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat